Král automobilového království, vládce luxusu a pán všech boháčů. Posadit se do tohoto okázalého luxusu znamená velkou poctu, ale hlavně pochopení, co na tomhle voze všichni vidí. Majestátní limuzína Phantom, která se začala vyrábět v roce 2003, vydržela na trhu na absolutní špičce luxusu dlouhých třináct let. Klasický Phantom už se ale nedá objednat, jelikož automobilka ohlásila ukončení modelu. Automobilka Rolls Royce oznámila, že dokončí objednávky, které přijala do poloviny tohoto roku, a až všechna objednané modely tohoto Rolls Royce vyrobí, linka se uzavře a výroba tohoto modelu skončí.
Okázalý, ohromující, luxusní, svébytný a nekompromisní
Phantom byl od začátku, už od svých plánů někdy na počátku tohoto tisíciletí, plánovaný jako luxusní zážitek jenom pro ty, co si to skutečně mohou dovolit. Svébytnost a okázalost, která se vykazuje úplně vším od předních světel po výfuk, umocňuje hlavně prostorný interiér limuzíny a palubní deska, které spíš připomíná dřevořezbářskou činnost rustikálního nábytku než čistě praktickou palubovku automobilu.
Autoritativní a elegantní
U tohoto modelu nešlo o prvoplánovou krásu obyčejných limuzín oblých tvarů a dlouhých těl. Jde o úroveň a luxus, ale také o prostor a o značku. Rolls Royce není pro mladé samce ani pro rychlokvašné milionáře. Tohle auto, to je velikost a styl, ale také luxus, rozvážnost a moudrost.
Čísla
Phantom je veliký a rozlehlý. Na délku měří neupravené 5 843 milimetrů, šířka přes boky bez zrcátek je 1 998 milimetrů a celkový rozvor činí královských 3 571 milimetrů. Kabina posunutá nazad a přední převis je jen minimální, zadní převis zase nečekaně dlouhý. Všechno ve prospěch dlouhé kapoty. Když sedíte v kabině, máte pocit, že jste příliš vysoko. Převod volantu od dorazu na doraz je 3,3 otáčky. Phantom váží přes dvě a půl tuny a má pod kapotou výkon čtyř set šedesáti koní, zrychlení z nuly na sto se dostane za šest vteřin a průměrná spotřeba je pětadvacet litrů na sto kilometrů.