V podstatě běžný člověk nebo zákazník, který si jde nakoupit, nepřemýšlí nad tím, že je tady nějaká zídka, rampa či něco podobného. Není důvod, jelikož to nepotřebuje. Takovou nakládací rampu ocení řidiči, kteří přiváží zboží nebo naopak napřed ho musí někde naložit. A je daleko jednodušší, když šikovně zacouvá k této plošince a ta vytvoří jakousi spojnici mezi skladem, nákladním vozem a konec konců i zemí. Poté se dá krásně vjet až ke kabince například nízkozdvižným vozíkem, pokud je přirozeně prostor pod plachtou dostatečně vysoký. Pokud ne, tak musí na řadu přijít jiný prostředek. To je právě účel, proč se takové rampy budují. Usnadňují vykládky nebo nakládky zboží nebo různého materiálu. Pro lepší přístupnost jsou opatřeny schody, po kterých se řidič snadno dostane na přístupovou plochu.
Stejná výška rampy
S pevnou zídkou se skutečně těžko hne. Když vozidlo nacouvá k pevné zábraně, tak je to ještě až tak nespojí, aby se sem dalo jezdit prakticky s čímkoliv, co má kolečka. Musí se dobře schovat vzniklá mezera. To není zase tak velký problém a řidiči na to mají již svůj nějaký systém. Horší bude to, když bude ložní plocha vozu menší nebo větší, než samotná nakládací rampa. Nejsou všechny dodávky a kamiony stejného rozměru, aby se výškově s ní srovnaly. Výrobci ovšem nelenili a vytvořili vyrovnávací můstek, který se jim stává oporou a zcela přirozeně se propojí podlaha skladu s korbou vozidla.
Další výhody manipulace se zbožím
- Rampy jsou většinou pěkně zastřešené, tudíž se pracuje relativně v dobrých chráněných podmínkách.
- Otevřená zadní část je díky krytí schovaná a kabinka čelí povětrnostním podmínkám, což jí přirozeně nevadí.
- Jsou osvětlené, tudíž se dá pracovat v noci, což skutečně se v zimním období hodí, jelikož je většinu dne tma a šero.
- Díky vytvořenému nájezdu je velmi snadná manipulace i s ručními vozíky, rudly, případně kontejnery s kolečky.