1. Poraďte se s dítětem
Jakkoliv se to zdá irelevantní, vaše ratolest do celého projektu přidá šťávu a potřebné omlazení. Děti totiž mívají ty nejlepší podnikatelské nápady na světě. Například ozdůbky do bot, zvaných "crocsy" vymyslela dcera a syn jedné ženy Sheri, která díky nim založila firmu Jibbitz, již po prvních 16 měsících prodala za neuvěřitelných 240 milionů korun.
Věřte tomu, že pirátsky laděná rybí restaurace s umělými vodopády a obrovským nástěnným akváriem, anebo kytičkovaný minivan, ze kterého se prodává zmrzlina, máčená v čokoládě a cukrářských ozdůbkách, jsou to pravé!
Udělejte si hezký den se svými dětmi a zeptejte se jich, co by řekly na to, kdybyste prodávali hranolky? Určitě okamžitě přiběhnou s tím, že byste měli na nějakém regálu vystavovat nejhezčí bramboru dne, anebo vám pomohou vymyslet ty nejzvláštnější omáčky. Ale víte co? Z brusinkového, anebo arašídového dipu se stane megahit!
2. Nenechte se odradit věčnými škarohlídy!
Často to bývá právězávist, že oni sami nepřišli s podobným takhle originálním nápadem, co je nutí vás shazovat a tlačit ke dnu. Vždyť i Jobsovi říkali: "Neumíš programovat, nejsi inženýr, nejsi designér a ani nevíš, jak správně uhodit hřebíček na hlavičku!" A my říkáme – no a co? Steve Jobs je nyní legendou všech podnikatelů a takříkajíc génius. Staňte se géniem taky! Nenechte se odradit a běžte si za svou vizí – protože pokud do ní vložíte své srdce, to by v tom byl hrom, abyste neprorazili!
3. Koncentrujte se na to, čeho chcete dosáhnout!
Snažte se maximálně omezit jakékoliv rušivé elementy, když pracujete na svém novém projektu, a nenechte se rozptýlit. Právě toto rozptylování a všudypřítomná prokrastinace totiž způsobuje, že své nápady odkládáme na neurčito – v horším případě na nikdy, anebo na den, kdy si stejnou věc nechá patentovat někdo jiný.
Pamatujte si, že soustředit se, neznamená říci "ANO" tomu, na co se chcete soustředit, ale naopak říci "NE" všemu, co od vašeho cíle odvádí vaši pozornost pryč.