§ Návštěvnost z internetových vyhledávačů je dnes pro naprostou většinu webových stránek primární záležitost.
§ Internetové vyhledávače jsou totiž pro množství webů hlavním zdrojem nových návštěvníků.
§ Je ve velkém zájmu vyhledávačů, aby uživatelům nabízely pouze co nejlepší výsledky vyhledávání.
Vaše konkurence se však také snaží, aby byla ve výsledcích vyhledávačů mnohem výše, než je vaše webová stránka. Je tedy ve vašem zájmu, aby byla vaše stránka zákazníkům spíše na očích.
§ Z tohoto důvodu je třeba pečovat o to, jak vás vyhledávač, a tedy i návštěvníci, vidí.
Jak umístit webové stránky vysoko ve vyhledávači
Pozici ve vyhledávačích si nelze zakoupit. Avšak pro uživatele webu jsou samotné výsledky vyhledávání důležité. Uživatelé si ale obvykle prohlížejí pouze několik prvních řádků. Proto je velice důležité, aby se vaše webové stránky zobrazovaly ve vyhledávačích co nejvýše. Této problematice, tedy jak se dostat na nejvýhodnější pozice ve vyhledávačích, se věnuje veliké množství internetového marketingu.
Existuje několik dobrých tipů, jak v internetových vyhledávačích dosáhnout té nejvyšší pozice:
§ Nabízejte návštěvníkům a uživatelům srozumitelné a konkrétní informace.
§ Pište pouze texty s kvalitním obsahem.
§ Používejte ve svých textech často takzvaná klíčová slova. Jsou to ta slova, která uživatelé webu často hledají.
§ Odkazujte v textech návštěvníky vašeho webu na vaše další internetové stránky i na zdroje všech informací.
§ Analyzujte, odkud k vám návštěvníci webových stránek chodí, co hledají a zda to našli.
§ Vytvářejte specializované webové stránky pro jednotlivé zboží, anebo služby.
§ Registrujte se v dostupných specializovaných i obecných internetových katalozích.
§ Spolupracujte s dalšími webovými stránkami a navzájem na sebe odkazujte.
§ Odkazy v žádném případě nekupujte, protože by vyhledávače mohly vaše stránky penalizovat.